24. elokuuta 2015

" It's Pirate Hunter Zoro! "

Tala täällä Yo!

En voi ees uskoo tätä, että pääsen tekemään päivityksen ja nyt ihan asiasta jopa. Wau!
Kertaan siis vielä, että mun Tracon X cossi on Roronoa Zoro, sarjasta One Piece. Oon oottanu tätä kun kuuta nousevaa ja nyt siihen ei oo enää kun pari viikkoo. Oikeestaan alle. Tuun niiiiiiin nauttimaan tästä, vaikkei hahmo olekaan näyttävimmästä päästä ja cosplay prosessikin oli aika minimaalinen tällä kertaa.
Rakkaus tätä hahmoo kohtaan nyt vaan meni kaiken edelle. >///<


Alotin koko helahoidon Zoron propeista. 
Tää koko prosessi oli alunalkaenki aika iisiibiisi, eikä myöskään ilmennyt mitään ongelmia. Kerranki helppoa.
Shusui (musta), Sandai Kitetsu (pun.) ja Wado Ichimonji (valk.)
Tää kuva on vähän kämänen, koska tuppien kärjet ei näy. Niihin kuitenkin kuuluu myös koristeet, jotka kyllä näkyy sit lopputuloksessa.


Tässä näätte helvetin upeet Punanaamion miekat, joista kaikki sitten lähtikin liikkeelle.
Ebayn valikoima kevyistä muovimiekoista oli tosi niukka ja ne näytti enemmänki lasten pahvimiekoilta. Jätin siis suosiolla ne sinne ebayhin.
Muovimiekkojen paras puoli on tietty se, että ne on kevyitä ja helppo kuljettaa.
Revin näistä kaunokaisista kaikki valmiskoristeet irti, niin ylhäältä kun alhaaltakin ja lähin hommiin.
*pitkä huokaus*
Jos vaan siis mulla olis RAHAA, niin tilaisin ihan vaan komeuden vuoks ne Zoron aidot katanat ja somistaisin meidän asunnon seinää niillä. Mut paskat näille seinille ees saa mitään laitettuu, ku mikää pidikehörpäke pysy missään. T__T


Alotin kaikessa yksinkertaisuudessaan väsertämään worblasta katanaan tulevat "koristeet". 
Niiden muoto oli yksinkertanen, joten kerroksiakaan ei sinällään tullut. Litteitähän ne aikalailla onkin. Softiksesta siis leikkelin muodot kohilleen ja sitten vaan worblat sulattamaan ja muotoilemaan päälle. 
Sori et tost edellä mainitusta tilanteesta ei oo kuvia, mut en nähny järkee ottaa kuvaa jokasesta vaiheesta. Ton kuitenki ymmärtää iha lukemallaki.


Worblaa sielä ja täällä~


Tässä nyt ne aiemmin mainitut tuppien kärkien koristeet. Tolta ne suunnilleen näyttää muodollisesti.


Sitten pääsinki aika pian Spray vaiheeseen. Vedin kaiken mahollisen piiloon sprayllä, niin siten pystyin aloittamaan maalausprosessin, kun pohjamaalaus kävikin näin helposti.
 Ainiin! Tossa punasen miekan tupen keskiosassakin on myös worblattuja palasia. 


Tän Shusui katanan kohalla mun ainoo probleema on se, että toi maali millä maalasin noi kuviot siihen, ei oikein meinaa pysyä tossa muovisella pinnalla, vaikka sen kyllä PITÄIS. -No, eipä pysy.
 Oon joutunu vetästä noihin kuvioihin korjauskerroksia ja siks pinnalla oleva maali pysyy siinä aina vaan huonommin. T__T Plah.
En tiiä suosittelenko tota maalia vai en.


Mä nyt toivon, ettei noit kuvioita tarvii oikeesti olla Traconin molempina päivinä maalaamassa kokoajan jossain hallin nurkassa. Otan kuitenki ton askartelumaalin mukaan, koska noi tosiaa irtoo ku sellaset "siirtotatuoinnit" ja kolhiintuu tosi herkästi, vaikka laitoinki tohon päälle sellasta suojaavaa mömmöä. 
Phaaaskat mitää auttanu.


Noi katanoiden koristeet sainki maalattua aika nopeesti.
Tää projekti oli mun makuun aivan liian vähäisen työläs, enkä saanu tän cossin tekovaiheista niinkään satisfactionia.


Oon ite ihan supertyytyväinen näihin. niistä tuli suhteellisen symmetriset ja kauniit.
Tein myös tarkkaa mittaustyötä, joka ei ihan oo mun tapasta, koska matikkapää - 0.


Välivaihe kuvaa ennen katanoiden kahvojen punontaa~
Laitoin ihan vähän liimaa noihin koristeisiin ja pujotin ne paikoilleen. Eipähän ainakaan tarvii pelkää, että mikää niist lähtis valumaan tai jotain muuta katastrofaalista!
Tässä näkyyki vähän noiden kahvaosuuksien kärkiä, jotka myös worblasin ja maalasin. Aluks meinasin ihan oikeesti jättää ne kauheet punanaamion valmiskoristeet siihen. Älkää kysykö. 
En tiiä miks. 
Hyi.


Katanoiden tuppien kärjet valmiina kaikessa kauneudessaan.


Tää momentti ei ollu ehkä ihan mun favourite ja tein ton punonnan oikeesti miljoona kertaa, jolloin ihan oikeesti tajusin mun pinnan kestävyyden. 
Ennen en olis missään nimessä tehty tän ku kerran. :D
Toi on yllättävän hankalaa saada toi punonta näyttämään kahvan molemmin puolin samalta.
No mutta! Harjotus tekee mestarin. Nee?~



Rakastan näitä mun beibiisejä ihan tosi paljon ja toivon, että ne miellyttää myös muiden silmää, eikä näytä miltään Punanaamion halpis katanoilta.
Viilasin pilkkua näiden kanssa loppujen lopuks tosi paljon ja halusin tehä mahd. tarkkaa työtä. 
Valkosen miekan kohalla vaan pelkään pahaa, että,se tulee saamaan tosi herkästi klommuja heleän värinsä takia. ;__;
...taidanpa raahata spraytkin mukana.


Sitten kankaat ja muut sälät.
Kangasosuushan tässä hahmossa oli tosi helppo, kuten varmaan esitellyssä kuvassa näkyykin. (tavallaan se mua vähän harmittaa, koska tykkään väsertää kankaitten kanssa)
Mun tehtäväks jäi oikeestaan vaan Yukata, haramaki ja lanteilla viiheltävä huivi. Housut ja käsivarteen tuleva Bandana mulla olikin jo valmiina.
En myöskään aatellu olla sukkasilteni, että kyllä mulla on ihan kengätki.
Tunnetut mammutti bootsini.


Haramakini valmistuu juurikin tässä ja noiden väliommelten päälle vedin vielä mustalla kangasmaalilla  jotta ne "raidat" näkyy.


Kiva tää Yukatan kangas kuva. Tommonen vihree helevetin mötikkä.
Ei ku hei! Tein mä ton yukatan kaks kertaa. 
Se mun eka versio oli vähän kökkö...koska kangas loppuki kesken ja helemat jäi vähä lyhyeks. Näytti enemmänki mekolta, joten tuumasta toimeen ja kävin ostamassa uuden satsin kangasta. Se EI loppunu kesken ja nyt on hyvän pituset helemat. 
En olis halunnu olla mikään Mekko-Zoro. Jokuhan olis voinu erehtyä mua vaikka fem-versioks. :''D


Tossa on noi nappeloiset. Ne oli alunperin mustat, mutta meikäpoeka vetäs ne ruskeeks.


Sitten sitten!
Tässä on mun rusketuksen salaisuus ;D
Toi on oikeesti tosi hyvä toi itseruskettava rasva. Maksaa maybe 8€ jostain perus kaupasta esim. Anttila. Yks kerros tota ja on hyvä nahka Zoroon. Ku sillä nyt sattuu olemaan vähän semmonen "hiekan" värinen iho. 
Ei se jätkä kyllä iha hirveen heterolta näytä ton rusketuksen ja niitten korviksien kanssa. Mut sitäkin parempi!

Ton Doven vieressä on sitte toi mun rintalihasten salaisuus. Tota voi levittää iha vaan meikkisienellä, kun on kostuttanu sen aluks vedessä. Mitä enemmän vettä, sen kevyempi väri on.
Ton ihomaalin ostin Buttericksiltä hesasta, 9€ suunnilleen.


Sitten tää aivan ihana hiusväri. <3
Tää on aika uus tuote, mutta tää oliki mulle jus se mitä olin halunnu. Cybershopin tuote ja makso jotain 7,90€


Viimeks ku värjäsin Zoron tukan, sekotin siihen Midnight Blueta ja Pine Greeniä. Siit tuli semmonen enemmän "Sea Green", kun mitä tää nyt ei ollenkaan oo. Olin jotenki arastellu tätä liian hohtavaan Neonväriä, mut ihan turhaan. Ainaki sit mun räikee Marimo-tukka hohtaa Traconissa. 
Peittäkää silmänne tai ottakaa arskat mukaan, teitä on varoitettu.


Tässä on nyt sit koko hahmosta saatu lopputulos.

En tiiä, olisinko näin yksinkertasessa hahmossa voinu panostaa ees enempää. 
Aluks olin miettiny tohon rintakehään semmosta sideharso tyylistä juttua, mut sitte päädyinki kokeilemaan Open Chest Bindausta, joka kyllä kuuluuki tähän hahmoon ja se toimi mulla oikein hvyin. Olin ehkä sitäki vähän arastellu kokeilla, mut kyl se kannatti.


Kyllähän se animessa toimii, että kaikki kolme miekkaa on sullottu tohon vyötärölle huivin alle ja se näyttää viel kaiken lisäks HYVÄLTÄ!
Naurattaa, ku kokeilin sitä ja näytin oikeesti ehkä typerimmältä ikinä. 
Että sori pilkunnussijat, mutta tällä Zorolla on nyt kaks vyötäsillä ja yks olalla. :D
Tuun muutenki törmäilemää ja hakkaamaan kaikkii ohimenevii noilla kahella, jotka tossa törröttää. Sori jo etukäteen.


Täl hahmolla nyt ei silleen varsinaisia rajoja ookkaan silmissä, niin ku ei muillakaan One Piece hahmoilla, joten pientä omaa soveltelua sitten vaan. 
Tässä kuvassa esiintyvä meikki ei kylläkään oo Zoroon tulossa, mut lähinnä noit linssei esittelenki.
Ennen kun kukaan kysyy, niin mä en tiedä noista piilareista. Ne on kulkenut mun mukana nyt liki 9 vuotta, joten niiden nimeä tai paikkaa mistä mä oon ne hankkinu, on vaikee muistaa. 
Villi veikkaus että Backstreetiltä joskus. Who knows!


Kiitoksia siis tästä ja toivottavasti TÖRMÄILLÄÄN Traconissa, koska mä ainaki törmäilen ja eksyilen puolsokeena. Tai ainaki roolin mukaan mun pitäis, mutta silmän kiinni pitäminen saattaa olla mahdottomuus, koska kuitenki laitan linssit ihan molempiin silmiin.

Hei ja vielä!
Eikä pidä unohtaa ripausta seksikkyyttä.
 Zoro saa lisäpisteitä niin kiinteistä rintalihaksistaan, että myös hyvästä tyylitajusta aurinkolasiensa suhteen, joten pitäähän mulla nekin olla.




En unohtanu kait mitään, joten se on sitten Ja ne<3

18 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitoksia! ;) Ihanaa, jos niistä tuli katseltavan arvoiset!

      Poista
  2. Muistan kun joskus olin Panda 13v ja meinasin kans Zoroa, luojan kiitos jätin asian osaavammille ihmisille, oot aika täydellinen OwO
    Pitää tulla moikkaamaan Traconissa, itse pyörin Cross Angen Chrisinä, mikäli housujen kaavat alkas vihdoin toimia, koska suunnilleen ydinsota meneillään noitten suhteen ja aika alkaa loppua, ku vaan yks osa cossista vasta valmiina....olen liemessä...taas :_D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon. c:
      Tuu ihmeessä moikkaamaan ja mäki voin koittaa bongailla sit sua!
      Jotenki yleensä tuttu tunne toi "liemessä taas". Tällä kertaa vaan säästyin siltä..IHME.

      Poista
  3. OMG, sait Punanaamion paskamiekoista tehtyä awesomit pedot! :'D Sairaan siistii jälkeä!
    Hyvältä näyttää cossi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah! Kiitoksia paaaaaljon >////<
      Zoro on rakastettu hahmo, joten mielummin sit jos sen teen ni pyrin tekemään hyvin, etten saa kivestä päähän :''''''D Mulla on kova rispekti itelläni Zoroa kohtaan, joten!

      Poista
  4. Tosi hienot noi miekat *^* <3 hahmoa en tiedä (muutaku just nimeltä ja ulkonäöltä) mutta kuvan perusteella kyllä sopii sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hei ;///;
      Harmittaa vaan, että noi maalit ei oo ehkä sit kuitenkaa niin hyvin pysyviä, kun mitä olin odottanu. No mut pitihän seki kokeilla! c;

      Poista
  5. Aivan tajuttoman siistit nuo katanat! Ja muutenkin näytät tosi hyvältä Zoron cossissa ~<3

    VastaaPoista
  6. HELEVETIN PERSE OON KATKERA ETTEN PÄÄSE HIVELEE SUN RINTAKEHÄÄ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muut voi käpelöidä sit sun puolesta ;) Parempi onni enskerralla!

      Poista
  7. ihan mahtava. saako tulla coneissa moikkamaan?

    VastaaPoista
  8. ootteko frostbiteen tulossa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan tottakai, ellei ehitä kuolla. Muuten en nää mitään esteitä :D !

      Poista
    2. ihanaa ^^ kertokaa ihmeessä pian cossisuunitelmistanne!

      Poista
  9. Törkeen hieno! Vaikka oon päälle 4kk myöhässä, niin oli ihan pakko vaan sanoa! Onnea tulevissa coneissa!

    VastaaPoista