9. helmikuuta 2015

Puudeli nimeltään Matt

Koulu kiireet, cossit, keskeneräset kurssit, valmistuminen, lopputyöt..AAHRG! 
Aivot junnaa ihan paikallaan ja tuntuu etten saa mitään aikaseks, ku on liikaa mietinnän alla asioita.
 Mutta Matt/Mail Jeevas on nyt joka vit*n tapauksesessa saatu kasattua ja muutama päivä enää coniin. Onnistuin itteni mielestä ton asun toteutuksessa asteikolla 4-10 ehkä siinä 8 paikkeilla. 
En tiiä mistä tää mun "alisuorituksen" tunne oikein tuppaantuu mun ajatuksiin, mutta paikan päälle aion silti tallustella. 
Ehkä en oo oikeesti "alisuorittanu" tätä asukokonaisuutta, vaan se johtuu täysin tän hahmon vaatteiden mauttomuudesta ja siitä, että Matt sattuu olemaan huisin söpö otus. Tunnetusti mä kaappaan mun listoille aina ne komeet, pitkät ja charmikkaat mieshahmot, niin tää punapää tuntuu vaan ulta fucking kawaiilta niitten rinnalla. 
Suurimpana plussana mun mitättömyyden oloon on aivan varmasti se, että tän jäbän asussa ei ole MITÄÄN erikoista. Ei armoria, ei varsinaista proppia (käytän kyl sellast hopeeta käsiasetta), ei makeita yksityiskohtia...ei yksinkertasesti mitään. Aattelin nyt vaan lähtee mun tavalliselta mukavuusalueelta pois. On muuten ihan vika kerta, jos kerran mulla on näin epävarma olo itestäni tässä cossissa. 
Mutta tässä nyt tulee tästä turrista vähän vaiheita. (Loxyn mukaan oon sen Fifi.)

Tukka ennen.

Tukka jälkeen.
Tosin mä joka kerta kääntelen ja vääntelen tota tukkaa eri asentoihin, et se ei tosiaan pysy aina samanlailla. Matt ja Matin EMO-letti.

Ostin hyvinkäältä kangastukusta Camelin väristä mokkanahkaa, joka oli 20€/metri. Nappasin tota 1½m ja voin sanoo, et opiskelijana meinasin alkaa vaan itkeen. Mut en halunnu tinkii hyvästä laadusta ja alkaa tekeen tota jostain hemmetin perus puuvillakankaasta. :D 
Onneks en mokassu tota liivii, muuten olisin itkeny oikeesti.
Siihen nähden mitä mun niin professionaalit "kaavat" on, niin oon kyl ihan ylpee itestäni.

lalalaaa tässä sitä ommellaan~


Tsiigaas mikä mekko!
Toi tukkaki näyttää ihan kauheelta tässä ja mulla on väliaikaset kokeilugogglesit päässä.

Täst kauluksestaki tuli ihan siisti. Mut tässä kohtaa kun olin ommellu vetoketjun kiinni tiesin, että karvojen liimaus lähestyy ja alko vähän kuumottaa..

Mulla ei ihan oikeesti vaan oo täst operaatiosta mitään selitettävää, ku kaikki meni aikalailla ilman mutkia KERRANKI.

Sit alko se mun ei niin odotettu karvaprojekti...KALLIS karvaprojekti 15€/m. 
Okei okei! Ei nää matskut viel oo ees kalliita kunnollisen cossin rakentamisen rinnalla, mut tän hetkinen budjetti oli tosi huono muutenki. T__T

Leikkasin tost karvakankaasta tietyn mittasii suikaleita ja lättäsin kiinni kangasliimalla, jonka ostin myös kangastukusta. Tais maksaa 6,95€ ja on muuten tujakkaa kamaa!

Noitten karvojen kaa sai säätää vaan aika paljon, ku se ei onnistunu ihan silleen "Nyt vaan leikkaan näit suikaleita!" <--Krhm! Joo ei. Jos olisin noilla metodeilla sen tehny, karvat olis jääny reunoista semmosiks tasasiks ja niin se ei saanu olla. Jouduin tekeen ärsyttävii todella tarkkoja jakauksia kammalla, että sain leikattuu sen siistiks ilman, että karvoi jäi saksien väliin. En osaa ees selittää miten ärsyttävää se oli, mut hermo ei menny kertaakaa. MUt sitäki enemmän mua ärsytti liima, joka tarttu näppeihin ja sit sörkin noit karvoi. 
Siitä se alko muodostuu hiljalleen, tosin ilman taskuja. Mä..ihan oikeesti unohdin ne taskut. (aksjakdkjba!!)

Matilla on oikeesti jotku moottoripyöräilijän saappaat, mutta koska tykkään rikkoo sääntöjä, niin vedän soolona pitkävartisilla maihareilla. Oli miten oli.

Voi voi..Matt..Matt.. niin mauton jätkä vaatteiden suhteen, että aina kun katon tätäKIN kuvaa, haluun vaan sulkee mun silmät. Tän kuvan pointti on noi housut. Ne on vähän hepreaa, kun toisten mukaan noi raidat on keltaset ja toisten ei. Mä siis tein neki oman maun mukaan.

Siinä mun housujen lopputulos. En ottanu yhtäkää kuvaa ku ompelin ja maalailin noi raidat, mut hällä välii!

Lopputulos on mitä on ja tällä sitten lauantaina mennään!
(Tos kuvassa muuten niin ku sanoin siit tukasta. Eli kenossa on!)

Tässä mun osalta MATTO DESU~

2 kommenttia:

  1. Karvakangas aka. elämäni rakkaus..... Tunnen tuskani, olen vääntänyt taannoin fursuitin pitkäkarvaisesta kankaasta ja voi kuinka haluaisinkaan karvottaa puol nassua uusiksi just ton et leikkasin vahingos ne karvat tasasiks takia -.- mut sit aattelen jenkkikarvan hintaa ja sitä sotkumäärää mitä sen leikkelyst tuli, ni oon toistaseks jättäny tekemättä :D

    Mut hei hyvälthän toi näyttää, etkä muuten ole ainoa joka kärsii tästä "liian tylsät vaatteet" hahmolla problemasta, itsellä sama fiilis vähän kaikkien cossieni kanssa.......

    VastaaPoista
  2. Oonki monesti miettiny, et miten noil ihmisillä riittää hermoo tollaseen fursuitin tekemiseen. Mulla halkeis pää. :D Eli sulla on varmaanki hyvä pinna!

    Aaaa ja kiitoksia paljon. Hyvä jos ei nyt ihan pelkältä karvakasalta tai epämääräseltä möykyltä näytä toi mun asu. :''D

    VastaaPoista